Persoonsgegevens van zakelijke gebruikers gelekt bij Twitter

awareness-bewustzijn

Door zonder medeweten van zakelijke gebruikers persoonsgegevens in de cache van browsers op te slaan waren persoonsgegevens tijdelijk openbaar. Twitter heeft het datalek gedicht en klanten haar excuses aangeboden.

Het gaat volgens de BBC, die het bericht over dit datalek naar buiten bracht, om het lekken van persoonsgegevens van zakelijke klanten die gebruik maken van het analyse- en advertentieplatform van Twitter. Het betreft e-mailadressen, telefoonnummers en de laatste 4 cijfers van creditcards.

In een e-mail van Twitter aan zakelijke gebruikers staat dat de voornoemde persoonsgegevens mogelijk door anderen was te zien. Of dat daadwerkelijk gebeurt is en om hoeveel zakelijke gebruikers het gaat is onduidelijk. Twitter bood in de e-mail wel haar excuses aan. Het datalek is door Twitter op 20 mei 2020 ontdekt en direct gedicht.

Het is niet de eerste keer dat Twitter wordt getroffen door een datalek. In 2018 vroeg ze alle 330 miljoen gebruikers om hun wachtwoord te wijzigen vanwege een datalek.

#Aim2Community

#Aim2Security-incidenten